Nowoczesne warunki jazdy obejmujące jazdę z częstym zatrzymywaniem się i ruszaniem z miejsca, jazdę na biegu jałowym w mieście, jazdę przy dużych obciążeniach, przyspieszanie na autostradach, wjeżdżanie na strome wzgórza i wiele innych czynników naraża silnik na ogromne obciążenia, które mogą prowadzić do nadmiernego wzrostu temperatury. Nadmierne wytwarzanie ciepła w silniku nie ogranicza się do konkretnego kraju ani stylu jazdy; jest to powszechny problem dotyczący silników na całym świecie.
OPIS I ZASTOSOWANIE
Syntium 3000E 5W-40 firmy PETRONAS opracowano, stosując technologię °CoolTech™ w celu zapobiegania nadmiernemu przegrzewaniu się silnika. Technologia °CoolTech™ jest ukierunkowana na krytyczne strefy ciepła — części silnika narażone na nadmierną temperaturę wewnątrz silnika, aby skutecznie wchłaniać i przenosić nadmierne ciepło oraz regulować temperaturę, chroniąc krytyczne elementy silnika przed uszkodzeniem i utratą wydajności.
Olej Syntium 3000E 5W-40 firmy PETRONAS nadaje się do wszystkich rodzajów samochodów osobowych, szczególnie modeli samochodów o wysokich osiągach takich, jak Mercedes-Benz i BMW, w tym samochodów z silnikami benzynowymi i Diesla bez filtra cząstek stałych dla silników Diesla oraz najnowszych samochodów wyczynowych wyposażonych we wtrysk paliwa, wiele zaworów, turbosprężarki lub sprężarki, działa w najtrudniejszych warunkach eksploatacji.
Doświadczenie zebrane przez firmę PETRONAS na torach F1 i podczas innych ważnych imprez samochodowych i zawodów umożliwiło opracowanie Syntium firmy PETRONAS: linii najnowocześniejszych środków smarnych, spełniających wymogi silników nowej generacji zarówno na torze, jak i na drodze.
Uwaga: Należy zawsze sprawdzać zalecaną klasę lepkości i specyfikacje dla danego pojazdu w instrukcji użytkownika.
WŁAŚCIWOŚCI I KORZYŚCI
Główne zalety:
- Znakomita kontrola utleniania w wysokich temperaturach zapewniająca stabilność smarowania i zapobiegająca awariom samochodu.
Ponadto zapewnia:
- Odporność na straty oleju wskutek parowania w wysokich temperaturach w celu zatrzymania przedwczesnej degradacji termicznej, co pomaga w zapobieganiu awariom silnika na skutek codziennego normalnego zużycia;
- Dłuższy okres pomiędzy wymianami oleju;
- Smarowanie natychmiast po rozruchu.
Spełniony lub przewyższony wymóg:
API SN/CF, ACEA A3/B4
Ma następujące homologacje producentów:
MB-Approval 229.5
BMW Longlife-01
VW 502 00 / 505 00
Porsche A40
Renault RN0700 / RN0710
Spełnia lub przewyższa następujące wymogi producentów:
GM-LL-B-025